Kontakt

Przewidywania dotyczące usług IT na rok 2022: chmura, bezpieczeństwo i wsparcie lokalne

Usługi IT i outsourcing odpowiedzialności biznesowej za przewidywanie, zarządzanie i utrzymywanie zapotrzebowania na cały szereg funkcji korporacyjnych to rozwijający się rynek. Colin Blumenthal, wiceprezes ds. usług IT w Sharp Europe, przygląda się trendom, które będą napędzać wzrost usług IT w 2022 roku i później.

Można śmiało powiedzieć, że nowoczesne miejsce pracy - czy to sam budynek, czy też coraz częściej wirtualne logowania i połączenia - przeszło w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy niezwykłe zmiany. Zmusiło to firmy każdej wielkości do przyjrzenia się sposobowi prowadzenia działalności i zbyt często do ponownego zdefiniowania, czasami w biegu, sposobu, w jaki ta działalność powinna być prowadzona.

Usługi informatyczne pozwalają organizacjom ustalać priorytety, optymalizować i chronić codzienną działalność firmy, a jednocześnie wdrażać strategię wspierającą rozwój i ekspansję. Dla wielu osób usługi te były w ostatnim czasie istotnym kołem ratunkowym, ale czego możemy się spodziewać po tej branży w nadchodzących miesiącach i latach?

Bezpieczeństwo cybernetyczne jako standard

Bez względu na to, jak mała jest firma, sposób, w jaki komunikujemy się z technologią, otwiera drzwi do zagrożeń związanych z bezpieczeństwem cybernetycznym. W związku z tym firmy różnej wielkości coraz częściej zdają sobie sprawę, że samo zabezpieczenie infrastruktury już nie wystarcza - muszą mieć również ubezpieczenie od zagrożeń cybernetycznych. Dzięki temu, jeśli dojdzie do najgorszego, na przykład do ataku cybernetycznego i skutecznego naruszenia bezpieczeństwa danych, ubezpieczenie pomoże pokryć koszty odzyskania danych i/lub ewentualne grzywny. Żądania firm ubezpieczeniowych dotyczące wprowadzenia określonych zasad bezpieczeństwa spowodują wzrost popytu na usługi informatyczne.

Podobnie firmy świadczące usługi informatyczne mogą stać się celem cyberprzestępców, dlatego będą musiały skupić się na utrzymaniu i zwiększeniu własnego wewnętrznego bezpieczeństwa, aby zapobiec takim atakom.

Bezpieczna praca w domu

Praca hybrydowa będzie nadal odgrywać ważną rolę dla wielu z nas w różnych formach przez cały rok. W związku z tym będzie istniała ciągła potrzeba podnoszenia świadomości na temat bezpieczeństwa cybernetycznego i bezpieczeństwa w ogóle. Będzie to dotyczyło punktów końcowych, czyli zdalnych komputerów podłączonych do sieci w związku z elastycznym trybem pracy lub pracą w domu.

Usługi informatyczne mogą zaoferować więcej niż tradycyjne oprogramowanie antywirusowe, zapewniając kompleksową ochronę, która jest specjalnie zaprojektowana do szybkiego wykrywania, analizowania, blokowania i powstrzymywania ataków, często bez świadomości użytkownika końcowego.

Łączność i połączenia

Po zapewnieniu bezpieczeństwa hybrydowej siły roboczej firma może pomyśleć o łączności i różnych rozwiązaniach, które pozwalają ludziom spotykać się na spotkaniach i współpracować w wielu lokalizacjach. Ten model pracy hybrydowej z typowym scenariuszem, w którym kilku członków zespołu w biurze pracuje na jednym dużym ekranie, podczas gdy inni logują się zdalnie poza biurem, będzie coraz częściej spotykany w 2022 roku.

Niektóre firmy błędnie sądzą, że przeniesienie wszystkiego do chmury oznacza, że mogą zapomnieć o zarządzaniu kopiami zapasowymi i bezpieczeństwem cybernetycznym. Należy jednak zachować odpowiedzialność za własne IT i podejmować właściwe działania w celu zabezpieczenia informacji i interakcji z klientami, dostawcami, zespołem/pracownikami.

Dane pozostają królem

Z biznesowego punktu widzenia dane pozostają siłą napędową każdej organizacji, a w 2022 r. będą zajmować jeszcze wyższą pozycję wśród wymagań stawianych organizacjom. Niezależnie od tego, czy chodzi o ich zrozumienie i właściwe raportowanie, czy też o manipulowanie danymi i korzystanie z bardziej standardowych narzędzi branżowych, takich jak interaktywne oprogramowanie do wizualizacji danych Microsoft Power BI, w celu dostarczenia organizacji bardziej precyzyjnych informacji biznesowych.

Ponieważ zaczynamy w jeszcze większym stopniu opierać się na aplikacjach wirtualnych, musimy pamiętać, że usługi w chmurze są bardziej złożone, co niekoniecznie oznacza, że są łatwiejsze. Tą złożonością należy nie tylko zarządzać i utrzymywać, ale także dbać o jej bezpieczeństwo, co wymaga wiedzy specjalistycznej i oznacza współpracę z odpowiednim dostawcą rozwiązań, oferującym najlepsze usługi w najlepszej cenie.

Zmieniające się zwyczaje zakupowe

Zauważamy coraz bardziej wyrafinowane nawyki nabywców w zakresie wydatków, na przykład nawet małe przedsiębiorstwa składają obecnie oferty w przetargach na zakup towarów. Wynika to z kilku czynników, począwszy od kosztów, a skończywszy na bieżących stanach magazynowych i brakach.

Wzrost liczby osób pracujących w domu spowodował wzrost zapotrzebowania na laptopy, z naciskiem na lepsze wrażenia po wyjęciu z pudełka, takie jak wbudowane układy zabezpieczające i lepsze funkcje wideo. Co więcej, spodziewamy się, że urządzenia peryferyjne do pracy w domu, takie jak monitory zewnętrzne, drukarki lokalne, zestawy słuchawkowe itp. będą zyskiwały na popularności, ponieważ ludzie starają się odtworzyć pracę biurową we własnych domach.    

Jednym z wyraźnych trendów, które obserwujemy, jest to, że nabywcy coraz częściej poszukują rozwiązań zapewniających bezpieczeństwo i prywatność zgodnie z założeniami projektowymi

Jednym z wyraźnych trendów, które obserwujemy, jest to, że nabywcy coraz częściej poszukują rozwiązań zapewniających bezpieczeństwo i prywatność już w fazie projektowania, gdzie ochrona danych w procedurach przetwarzania jest zintegrowana z technologią w momencie jej tworzenia, a nie dodawana na późniejszym etapie. Dotyczy to nie tylko samego sprzętu, ale także usług i rozwiązań informatycznych, które nabywcy chcą zamówić - muszą one mieć wbudowane większe bezpieczeństwo i ochronę prywatności.  

Dużo mówiliśmy o pracy zdalnej i wykorzystaniu chmury. Jednak praca w siedzibie firmy nadal ma ogromne znaczenie, zwłaszcza że firmy różnej wielkości starają się znaleźć odpowiednią równowagę między dostępem do biura i poza nim. W rezultacie sposób, w jaki korzystamy z przestrzeni biurowych i ich funkcja w organizacji będą nadal analizowane w 2022 roku. Przedsiębiorstwa będą musiały określić to indywidualnie, ale dostawcy usług IT mogą z pewnością odegrać rolę w zapewnieniu najlepszych rezultatów.

Uważamy, że firmy potrzebują partnera IT, który zapewni im odpowiednie doradztwo i wiedzę. Może to być chmura lub infrastruktura lokalna, a nawet połączenie tych dwóch rozwiązań. Niezależnie od tego, jaki będzie kierunek rozwoju usług informatycznych w przyszłości, nigdy nie można zapomnieć o tym, że potrzebny jest partner informatyczny, który będzie w stanie udzielić właściwych porad dla danej firmy.

Względy środowiskowe

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CRS) nie jest niczym nowym, ale w ostatnich latach znalazła się na pierwszym planie zainteresowania ludzi. W rezultacie zmieniają się przyzwyczajenia kupujących, którzy zadają teraz pytania dotyczące kwestii środowiskowych związanych z tym, co kupują. Recykling jest obecnie standardową ofertą, ale coraz częściej kupujący zastanawiają się nad wpływem, jaki ich zakupy wywierają na środowisko w odniesieniu do opakowań, kilometrów powietrznych i szerszego ekosystemu. Widzimy, że firmy poważnie podchodzą do kwestii CSR i nie jest to już kwestia drugorzędna - posiadanie dobrej strategii w zakresie technologii CSR oraz kupowania i zamawiania technologii nie jest przypadkowe - trzeba to zaplanować, poświęcić więcej uwagi, strategii i budżetu, aby to osiągnąć.

Ponownie, oznacza to współpracę z odpowiednim partnerem IT w celu zapewnienia, że strategia jest realizowana, zarządzana i utrzymywana w najbardziej opłacalny i korzystny sposób.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak firma Sharp pomaga firmom różnej wielkości usprawnić pracę specjalistów biznesowych dzięki wykorzystaniu usług zarządzanych, skontaktuj się z nami.

Kontakt

Martyna Pokorska
Marketing Specialist CEE
martyna.pokorska@sharp.eu

Media społecznościowe