Kontakt

Jak rok po pandemii COVID-19 zmieniły się strategie biznesowe?

Pandemia COVID-19 z dnia na dzień zmieniła nasz sposób pracy i życia. Rok później nadal pracujemy w domu, ale z niecierpliwością czekamy na powrót do biura. Jason Cort, dyrektor ds. planowania i marketingu produktów, omawia wnioski biznesowe wyciągnięte z pandemii oraz to, w jaki sposób musimy przyspieszyć i uwzględnić je rozpoczynając powrót do biura.

Nikt łatwo nie zapomni, gdzie był 23 marca 2020 roku, kiedy rząd wydał rozkaz pozostania w domach w celu ochrony. Niektóre firmy i miejsca z dnia na dzień zostały zmuszone do zamknięcia się i każdy musiał pozostać w domu, z wyjątkiem kilku celów.

12 miesięcy później nadal znajdujemy się w stanie ciągłych zmian, od zamknięcia do odblokowania. Liderzy biznesowi zaczynają myśleć o tym, jak pchnąć swoje organizacje naprzód, wykorzystując doświadczenia z ostatnich 12 miesięcy i jak najlepiej włączyć je do praktyk i strategii biznesowych.

Można śmiało powiedzieć, że ostatni rok przyniósł zarówno tych, którzy niestety polegli w biznesie, jak i tych, którzy wybili się dzięki pandemii. W sektorze IT, wiele firm miało wyraźnie dobry rok, a sprzęt IT we wszystkich formach, od komputerów osobistych i laptopów po urządzenia peryferyjne, takie jak zestawy słuchawkowe, monitory, głośniki, cieszył się naprawdę dużym popytem. Do tego stopnia, że kwestie związane z łańcuchem dostaw stanowiły wyzwanie, zwłaszcza we wczesnych fazach pandemii, kiedy takie ilości osób pracujących w domu nie zostały uwzględnione w zamówieniach.

Usługi IT, czyli firmy, które zarządzają infrastrukturą IT w imieniu klientów, również odnotowały solidny wzrost. Rozwijająca się działalność firmy Sharp w tym obszarze jest odzwierciedleniem tego, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy działalność ta nadal się rozwijała, co pokazuje, jak prężny jest to segment rynku, nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach gospodarczych.

W obszarze współpracy, dostawcy usług w chmurze, tacy jak Microsoft, Google czy AWS, odnotowali masowe przyjęcie swoich platform, ponieważ popyt na aplikacje i dostawców usług działających na ich szczycie również odnotował ogromny wzrost, ponieważ firmy zaczęły przenosić więcej swoich procesów do chmury.

Miało to wyraźne korzyści również dla branży bezpieczeństwa IT. Przy szybkim przejściu na pracę w domu na początku pandemii, firmy nie były w stanie ustrukturyzować lub zorganizować solidnych zasad "pracy zdalnej" - nie tylko w domu, ale także pomiędzy domem, a miejscem, w którym znajdują się serwery i aplikacje biznesowe. Pozostawiło to je potencjalnie podatnymi na zagrożenia i konieczność nadrabiania zaległości.  

 

Jak ewoluowały strategie biznesowe?

Można śmiało powiedzieć, że wszelkie strategie biznesowe, które obowiązywały na początku 2020 roku, szybko uległy zmianie lub zostały całkowicie porzucone, gdy wpływ pandemii stał się rzeczywistością.

Transformacja cyfrowa jest dobrze używanym wyrażeniem, ale dla tych firm, które nie miały jeszcze wdrożonej strategii, COVID-19 szybko zmusił je do przyjęcia strategii czysto taktycznej. W miarę jak pracownicy przechodzili na pracę w domu, organizacje tworzyły doraźne praktyki, które zaspokajały doraźne potrzeby, ale nie brały pod uwagę długoterminowych skutków.

Transformacja cyfrowa zawsze miała się wydarzyć, niezależnie od sektora rynku, była to tylko kwestia czasu lub przełomowego wydarzenia, które zmusiło firmy, zwłaszcza te mniejsze, do przyjrzenia się sposobowi, w jaki korzystają z technologii i wdrożenia jej. Mówimy naszym klientom, że COVID-19 nie stworzył potrzeby zmian, a jedynie je przyspieszył.

Trudność polega na tym, że podczas gdy planowanie i wdrażanie transformacji cyfrowych zajmuje często pięć lub dziesięć lat, firmy musiały skompresować je do 12 miesięcy.

To, co firmy muszą teraz zrobić, to wziąć te "taktyki awaryjne" i przekształcić je w prawdziwą strategię wzrostu. Dzięki automatyzacji procesów, przeniesieniu operacji do chmury, wdrożeniu wirtualnej sali konferencyjnej, wszystkie one dostrzegą korzyści płynące z transformacji cyfrowej. Zdają sobie również sprawę, że dla trwałego wzrostu konieczne jest planowanie.

Firmy nie powinny próbować przeprowadzać transformacji cyfrowej samodzielnie. Powinny szukać partnerów, którzy wiedzą, jak zautomatyzować procesy, zapewnić pracę hybrydową i lepsze narzędzia do współpracy, które mogą stworzyć fundament nowej strategii post-COVID-19.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak możemy pomóc w transformacji cyfrowej, skontaktuj się z nami skontaktuj się z nami.

 

Kontakt

Urszula Rost
Marketing & Communications Specialist CEE
urszula.rost@sharp.eu

Social